ul. Poznańska 129/133
05-850 Ożarów Mazowiecki
Biuro Rady, Zarządu i Informacji Publicznej
Sekretarz – 22 733 72 10
Pracownicy – 22 733 72 11, 22 733 73 23
Biuletyn Informacji Publicznej - 22 733 72 14
Biuro Rady, Zarządu i Informacji Publicznej realizuje zadania:
1. Z zakresu obsługi Rady i Zarządu:
1) obsługa kancelaryjno – biurowa Rady, Komisji Rady i Zarządu;
2) prowadzenie rejestrów:
a) uchwał Rady;
b) uchwał Zarządu;
c) aktów prawa miejscowego;
d) wniosków i opinii Komisji Rady;
e) interpelacji i wniosków radnych oraz petycji;
f) skarg i wniosków wpływających do Rady;
g) zarządzeń Starosty.
3) przekazywanie komórkom organizacyjnym Starostwa oraz jednostkom organizacyjnym Powiatu do realizacji uchwał Rady i Zarządu;
4) przekazywanie interpelacji i wniosków radnych do właściwych merytorycznie komórek organizacyjnych Starostwa i jednostek organizacyjnych Powiatu oraz kontrola terminowego ich rozpatrzenia;
5) koordynacja zadań związanych z rozpatrywaniem petycji;
6) sporządzanie pisemnych sprawozdań Starosty z działalności Zarządu na sesje Rady Powiatu;
7) przedkładanie organom nadzoru uchwał Rady;
8) przekazywanie materiałów do opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego;
9) prowadzenie spraw dotyczących oświadczeń majątkowych radnych i Członków Zarządu;
10) przygotowywanie list będących podstawą wypłaty diet radnym i przekazywanie ich do Wydziału Księgowości;
11) reklamowanie z urzędu radnych od służby wojskowej;
12) obsługa organizacyjna Komisji Bezpieczeństwa i Porządku działającej przy Staroście;
13) prowadzenie sekretariatu etatowego Członka Zarządu Powiatu;
14) wykonywanie zadań związanych z przeprowadzaniem na terenie Powiatu wyborów powszechnych, referendów powiatowych i konsultacji społecznych;
15) prowadzenie i aktualizacja wykazu jednostek organizacyjnych Powiatu;
16) prowadzenie centralnej ewidencji oraz zbiorów umów i porozumień;
17) opracowywanie projektów: statutu Powiatu i Regulaminu Organizacyjnego Starostwa.
2. Z zakresu informacji publicznej:
1) prowadzenie i aktualizacja Biuletynu Informacji Publicznej;
2) rejestrowanie i wywieszanie komunikatów na tablicy ogłoszeń Urzędu oraz wysyłanie ogłoszeń do publikacji w prasie o zasięgu ogólnopolskim i lokalnym;
3) prowadzenie centralnych rejestrów: wniosków o udzielenie informacji publicznej oraz decyzji w sprawie odmowy udzielenia informacji;
4) koordynowanie działań związanych z udzielaniem informacji publicznej oraz czuwanie nad terminowym jej udzielaniem, bądź odmową udzielenia informacji;
3. Z zakresu obsługi kancelaryjnej:
1) prowadzenie Kancelarii Ogólnej i Punktu Informacyjnego Starostwa;
2) przyjmowanie i rejestracja korespondencji oraz przesyłek wpływających do Starostwa;
3) rejestrowanie i wysyłanie korespondencji oraz przesyłek;
4) prowadzenie elektronicznego rejestru korespondencji, podział korespondencji po dekretacji na komórki i jednostki organizacyjne Powiatu;
5) prowadzenie ewidencji oraz wydawanie delegacji służbowych.