Szkolenie z zakresu technik autoprezentacji i wystąpień publicznych odbyło się w dwóch terminach: 25-27.08.2010r. oraz 07-09.09.2010r. w położonej w otulinie Kampinoskiego Parku Narodowego Agrokulturze Korfowe. W szkoleniu wzięło udział 19 pracowników kadry kierowniczej Starostwa PWZ i urzędów gmin uczestniczących w projekcie.
Szkolenie zostało poprowadzone zgodnie z planem przez Pana Pawła Kolasa i zawierało następujące zagadnienia:
W trakcie zajęć korzystano z kamery, dzięki której dokonano analizy poprawności merytorycznej i metodologicznej prezentowanych przez uczestników treści i form dyskusji.
Każdy z uczestników odbył 24 godzin szkolenia. Uczestnicy wzbogacili swoją wiedzę na temat technik wykorzystywanych w trakcie wystąpień publicznych. Możliwość zaobserwowania własnych umiejętności (dzięki zastosowaniu kamery) dostarczyła unikatowych informacji zwrotnych. Trenowane umiejętności niewątpliwie wpłyną pozytywnie na postrzeganie pracowników Urzędu.
Za organizację i przeprowadzenie szkolenia odpowiedzialna była firma Instytut Konsultantów Europejskich z Kalisza, wyłoniona w przetargu nieograniczonym. Wszyscy uczestnicy otrzymali certyfikaty ukończenia szkolenia, materiały szkoleniowe oraz bezpłatne gadżety: długopis, notatnik, naklejkę i segregator z logo projektu. Dodatkowo dla uczestników po wcześniejszym zalogowaniu się dostępne są na stronie internetowej Instytutu Konsultantów Europejskich www.szkoleniaue.pl dodatkowe materiały szkoleniowe dotyczące omawianych na szkoleniu zagadnień.
Szkolenie zostało zrealizowane w ramach projektu pn. „Profesjonalny pracownik administracji publicznej – doskonalenie umiejętności pracowników JST zrzeszonych w partnerstwie na terenie powiatu warszawskiego zachodniego” . Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet V. Dobre rządzenie, Działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1. Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej.