Szkolenie z zakresu profesjonalnej obsługi klienta w urzędzie odbyło się w kilku terminach: 1-2.06.2010, 07-08.06.2010,14-15.06.2010, 21-22.06.2010, 28-29.06.2010. Uczestniczyło w nim 71 pracowników z partnerskich urzędów tj.: Błonia, Kampinosu, Leszna, Łomianek, Ożarowa Mazowieckiego i Starostwa Powiatu Warszawskiego Zachodniego. Uczestnicy zostali podzieleni na 5 grup szkoleniowych. Wszystkie spotkania odbywały się w sali szkoleniowej restauracji „KARCZMA NA PIWNEJ” w Jawczycach.
Szkolenia były realizowane przez Instytut Konsultantów Europejskich z Kalisza, a zajęcia zostały przeprowadzone przez p. Jacka Gruchelskiego i obejmowały następujący zakres tematyczny:
Szkolenie było podzielone na moduł wykładowy i moduł warsztatowy. Wszyscy poprawnie wypełnili testy końcowe i zdobyli certyfikaty ukończenia szkolenia. - Odpowiedzi w teście wskazują na duży wzrost świadomości w obszarze asertywnego i pozytywnego nastawienia urzędników do klientów i ich obsługi, co powinno zaowocować podniesieniem jakości obsługi i satysfakcji z wykonywanej pracy.
Wszyscy uczestnicy otrzymali materiały szkoleniowe oraz bezpłatne gadżety: długopis, notatnik, naklejkę i segregator z logo projektu.
Dodatkowo dla uczestników szkoleń Instytut Konsultantów Europejskich udostępnił na swojej stronie internetowej www.szkoleniaue.pl dodatkowe materiały. Każdy z uczestników otrzymuje login i hasło, które umozliwiają dostęp do materiałów szkoleniowych.
Szkolenie zostało zrealizowane w ramach projektu pn. „Profesjonalny pracownik administracji publicznej – doskonalenie umiejętności pracowników JST zrzeszonych w partnerstwie na terenie powiatu warszawskiego zachodniego” . Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet V. Dobre rządzenie, Działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1. Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej.