Trzydniowe szkolenie z zakresu skutecznej komunikacji z klientem urzędu w kontakcie bezpośrednim oraz za pośrednictwem telefonu lub Internetu odbyło się w dwóch terminach: 16-18.06 i 23-25.06.2010r. Tym razem szkolenie odbyło się w sali konferencyjnej Starostwa PWZ w Ożarowie Mazowieckim. Partnerzy dysponują wystarczającym zapleczem technicznym dlatego większość szkoleń przewidziana w projekcie będzie obywać się w siedzibach urzędów gmin: Błonie, Kampinos, Leszno, Łomianki i Ożarów Mazowiecki oraz w Starostwie Powiatu Warszawskiego Zachodniego. W szkoleniu uczestniczyło 29 pracowników, którzy zostali podzieleni na 2 grupy.
Szkolenia były realizowane przez Instytut Konsultantów Europejskich z Kalisza, a zajęcia zostały przeprowadzone przez p. Radosława Modraka i obejmowały następujący zakres tematyczny:
Wszyscy uczestnicy otrzymali materiały szkoleniowe oraz bezpłatne gadżety: długopis, notatnik, naklejkę i segregator z logo projektu.
Dodatkowo dla uczestników szkoleń po wczesniejszym zalogowaniu się dostępne są na stronie Instytutu Konsultantów Europejskich www.szkoleniaue.pl dodatkowe materiały szkoleniowe.
Szkolenie zostało zrealizowane w ramach projektu pn. „Profesjonalny pracownik administracji publicznej – doskonalenie umiejętności pracowników JST zrzeszonych w partnerstwie na terenie powiatu warszawskiego zachodniego” . Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet V. Dobre rządzenie, Działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1. Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej.