Szkolenie z zakresu motywowania pracowników
Szkolenie z zakresu motywowania pracowników odbyło się w dn. 09-11.VI. 2010 r. W szkoleniu uczestniczyło 16 osób. Byli to członkowie kadry kierowniczej urzędów. Tym razem uczestnicy spędzili trzy dni szkoleniowe w Agrokulturze „KORFOWE” w Korfowym.
Szkolenia były realizowane przez Instytut Konsultantów Europejskich z Kalisza, a zajęcia zostały przeprowadzone przez p. A.Zydorowicza i obejmowały następujący zakres tematyczny:
- Motywacja – wprowadzenie
- Podstawowe pojęcia,
- Motywowanie jako funkcja kierowania ludźmi i zarządzania sobą,
- Zmotywowanie jako proces, strategiczne podejście do systemu motywacyjnego,
- Mity dotyczące motywacji.
- Teorie motywacji i ich praktyczne zastosowania:
- Dwuczynnikowa teoria Herzberga,
- Hierarchia potrzeb Maslowa
- Teoria D. McClellanda,
- Teorie wzmocnienia i potrzeba osiągnięć,
- Motywacja zewnętrzna i wewnętrzna
- Indywidualna motywacja pracowników:
- Co motywuje pracowników,
- Umiejętność rozpoznawania wiodącej potrzeby pracownika i umotywowania jej,
- Osobowość pracownika a motywatory (przykład podane przez uczestników),
- Motywacja finansowa i poza finansowa,
- Metody motywowania z poziom rozwoju zawodowego.
- Wpływ automotywacji kierowników na podwładnych:
- Analiza własnej motywacji,
- Jak motywować samego siebie?
- Styl kierowania w motywacja.
- Motywowanie zespołu:
- Rola lidera i jego stylu kierowania grupą,
- Współzawodnictwo w zespole – budowanie kultury „najlepszego”
- Rozwijanie sukcesu jako wartości,
- Budowanie atmosfery zaangażowania i współpracy między pracownikami,
- Budowanie lojalności pracowników.
- Komunikacja motywująca:
- Udzielania pozytywnej informacji zwrotnej jako podstawa budowania relacji Przełożony – Pracownik
- Konstruktywna krytyka,
- Jak motywować chwaląc,
- Rozmowy rozwojowe i oceniające z pracownikami,
- Rozmowy korygujące zachowania, stopniowanie reakcji,
- Skuteczne motywowanie pracowników przy użyciu narzędzi niematerialnych zasady systemów motywacyjnych:
- Motywacja wewnętrzna a zewnętrzna wśród pracowników,
- Kiedy stosować nagrody a kiedy kary,
- Formowanie efektywnych systemów motywacyjnych
- Delegowanie i coaching jako narzędzia szefa w motywowaniu pracowników
- Błędy motywowania:
- Najpopularniejsze „demotywatory”
- Jak nie popełniać błędów innych w tworzeniu sposobów motywowania podwładnych,
- Jak zarządzać aby nie de motywować podwładnych.
Celem szkolenia było przekazanie podstawowej wiedzy z zakresu oddziaływania na podwładnych, stymulowania bodźców zwiększających efektywność pracy, a także przeprowadzenie ćwiczeń interpersonalnych.
Szkolenie było podzielone na moduł wykładowy i moduł warsztatowy. Wszyscy poprawnie wypełnili testy końcowe i zdobyli certyfikaty ukończenia szkolenia. Uczestnicy w ankietach końcowych bardzo wysoko ocenili szkolenie i jego przydatność w pracy w urzędzie.
Dla wszystkich uczestników, po wczesniejszym zalogowaniu się, dostępne są na stronie internetowej Instytutu Konsultantów Europejskich www.szkoleniaue.pl dodatkowe materiały szkoleniowe dotyczące omawianych na szkoleniu zagadnień.
Szkolenie zostało zrealizowane w ramach projektu pn. „Profesjonalny pracownik administracji publicznej – doskonalenie umiejętności pracowników JST zrzeszonych w partnerstwie na terenie powiatu warszawskiego zachodniego” . Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet V. Dobre rządzenie, Działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1. Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej.